Veelgestelde vragen
Zit jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op!
Waarom schuimt mij melk niet meer goed op?
Indien er geen goede melkschuim meer uit je Jura koffiemachine komt, kan dit vaak gemakkelijk zelf op te lossen zijn. Wat we veelal zien is dat er opgedroogde melkresten in de cappuccinotoren zitten. Haal alle onderdelen van je cappuccinotoren uit elkaar en laat deze een halfuurtje weken in warm water met Dreft. Maak deze indien nodig voorzichtig schoon en plaats weer terug op de machine. Indien de melk hierna nog steeds niet voldoende schuimt, neem dan contact met ons op.
Waarom krijg ik de restwaterbak niet meer in de machine?
Wanneer je de restwaterbak uit de machine haalt terwijl de zetgroep draait, kan je bij het terugplaatsen weerstand voelen. Dit komt doordat er in dat het afvalbakje waar de koffiekoekjes invallen geblokkeerd wordt door een onderdeel van de zetgroep. Dit probleem is makkelijk te verhelpen door de restwaterbak terug te plaatsen zonder het afvalbakje. Je zult merken dat de zetgroep dan weer gaat draaien. Zodra deze hier klaar mee is haal je de restwaterbak weer uit de machine, plaats je het afvalbakje op zijn plek en kun je deze in zijn geheel weer terug doen.
Doen jullie de onderhoud op de jura koffiemachines zelf?
Ja. Onze technische dienst is gespecialiseerd in jura onderhoud en reparatie.
Waarom is een onderhoudsbeurt zo kostbaar?
Net als je auto heeft een koffiemachine eens in de zoveel tijd een goede onderhoudsbeurt nodig. Koffieresten kunnen op lange termijn zorgen voor diverse problemen. Denk aan het aantasten van de smaak van de koffie. Ook kan het schade aan de machine aanbrengen. Dit kun je voorkomen door de machine met regelmaat te laten onderhouden. Door jaarlijks de zetgroep te laten reinigen voorkom je problemen, zoals een error 8. Tevens kun je hiermee de levensduur van je machine verlengen. Wij gaan zeer kundig aan de slag en stoppen veel tijd en liefde in het weer in orde maken van jouw koffiemachine.
Zit er garantie op onderhoud?
Ja. Heb je net een onderhoudsbeurt gehad en toch nog problemen met je koffiemachine? Het gebeurt niet vaak, maar mocht er toch nog iets mankeren komen wij z.s.m. het probleem oplossen.
Hoe stuur ik een product terug naar Vos Koffie?
Indien het geleverde product voldoet niet aan de verwachtingen, neem dan contact met ons op. Wij voorzien je van een retourlabel, welke je zelf kunt bevestigen het pakket. Vervolgens breng je het pakket naar een postlocatie.